Poznaj szybkie i bezpieczne płatności mobilne BLIK dostępne w Santander Bank Polska. Ten przewodnik wyjaśnia, jak aktywować i w pełni wykorzystać możliwości systemu BLIK w codziennych transakcjach. Dowiedz się, jak płacić online, w sklepach i wypłacać gotówkę bez karty.
Co to jest BLIK i dlaczego warto z niego korzystać?
BLIK to polski system płatności mobilnych. Działa od 9 lutego 2015 roku. Zapewnia błyskawiczne i bezpieczne transakcje. Możesz płacić telefonem bez użycia karty. System ten cieszy się rosnącą popularnością w Polsce. Wiele banków go obsługuje, w tym Santander Bank Polska.
Korzystanie z BLIK-a w Santanderze jest darmowe. Oferuje szereg zalet. Płatności stają się znacznie szybsze i bardziej komfortowe. Dzięki tej usłudze dokonasz błyskawicznych transakcji. Dotyczy to sklepów stacjonarnych i internetowych. System zyskuje popularność wśród polskich konsumentów.
BLIK to rozwiązanie, które oferuje szereg zalet, sprawiających, że płatności stają się znacznie szybsze i bardziej komfortowe.
Dzięki tej usłudze możemy dokonywać błyskawicznych transakcji zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie.
Jak zacząć korzystać z BLIK-a w Santanderze?
Aby aktywować BLIK w Santander Bank Polska, potrzebujesz kilku rzeczy. Musisz mieć konto osobiste w tym banku. Niezbędny jest smartfon z dostępem do internetu. Telefon powinien mieć technologię NFC. Wymagany system to Android 6.0+ lub iPhone. Zainstaluj aplikację Santander mobile.
Aplikacja Santander Mobile jest dostępna dla systemów Android i iOS. Pobierz ją ze sklepu z aplikacjami. Zaloguj się do aplikacji danymi do konta bankowego Santander. Aktywacja BLIK wymaga przejścia do ustawień lub profilu w aplikacji. Przedstawiono krok po kroku jak aktywować Santander BLIK.
- Pobierz aplikację mobilną Santander Mobile.
- Zaloguj się do aplikacji bankowej.
- Aktywuj płatności BLIK w aplikacji.
Po aktywacji możesz korzystać z płatności BLIK. Masz dostęp do zarządzania finansami i przelewów. Widzisz historię transakcji.
Jak płacić BLIK-iem krok po kroku?
Płacenie BLIK-iem jest proste. Kod BLIK składa się z 6 cyfr. Generujesz go w aplikacji mobilnej banku. Kod jest ważny zazwyczaj do 2 minut. Transakcje można zatwierdzać PIN-em. Możliwe jest uwierzytelnianie biometryczne. Użyj odcisku palca lub rozpoznawania twarzy.
Każdą płatność BLIK, nawet w zapamiętanym sklepie zatwierdzasz w aplikacji mobilnej.
Proces płatności polega na wpisaniu kodu BLIK. Wpisujesz go na terminalu lub stronie internetowej sprzedawcy. Generowanie nowego kodu BLIK jest możliwe dla każdej transakcji.
Jak wygenerować kod BLIK w aplikacji mobilnej?
Otwórz aplikację Santander mobile. Znajdź opcję BLIK. Wybierz 'Generuj kod BLIK’. Kod pojawi się na ekranie.
Jak zatwierdzić transakcję BLIK w aplikacji mobilnej?
Po wpisaniu kodu BLIK na terminalu lub stronie, na telefonie pojawi się powiadomienie. Otwórz aplikację. Sprawdź szczegóły transakcji. Zatwierdź ją PIN-em lub biometrią.
Płatności BLIK w sklepach internetowych
Płacenie BLIK-iem w sklepach internetowych jest wygodne. Wybierz BLIK jako metodę płatności. Strona sklepu poprosi o kod BLIK. Wygeneruj kod w aplikacji Santander mobile. Wpisz 6 cyfr na stronie sklepu. Ostatni krok to zatwierdzenie transakcji w aplikacji mobilnej.
- Używaj funkcji 'zapamiętaj sklep internetowy’. Przy kolejnych zakupach nie generujesz kodu BLIK. Zatwierdzasz płatność tylko w aplikacji.
Płatności BLIK w sklepach stacjonarnych
Możesz płacić BLIK-iem w sklepach stacjonarnych. Przy kasie poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIK-iem. Sprzedawca poda kwotę do zapłaty. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej. Wpisz 6 cyfr na terminalu płatniczym. Zatwierdź transakcję w aplikacji Santander mobile.
Płatność w sklepie stacjonarnym z użyciem BLIK można potwierdzić w terminalu kodem. Możliwa jest też funkcja zbliżeniowa.
Płatności BLIK zbliżeniowo
Od 8 listopada 2021 roku dostępna jest funkcja płatności zbliżeniowej BLIK. Wymaga włączenia funkcji w aplikacji Santander mobile. Telefon musi mieć włączone NFC. Płatności zbliżeniowe i automatyczne zwiększają wygodę korzystania z BLIK.
Przy sklepowej kasie poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić zbliżeniowo.
- Aktywuj funkcję płatności zbliżeniowych w aplikacji Santander mobile.
- Przed zbliżeniową płatnością odblokuj telefon. Użyj PIN-u lub odcisku palca.
- Aktywuj płatności zbliżeniowe BLIK na telefonach z Androidem. Wersja minimum 6.0 jest wymagana. Telefon musi mieć włączone NFC.
Płatności kartą zbliżeniową przy użyciu NFC są szybsze. Jednak BLIK oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki autoryzacji w aplikacji.
Przelewy na telefon BLIK w Santanderze
BLIK umożliwia przelewy na numery telefonów. Nie trzeba znać numeru konta odbiorcy. Przelew na telefon można wykonać przez aplikację Santander mobile. Wybierz opcję 'Przelew na telefon’.
Przelewy na telefon realizowane są za pomocą systemu Express Elixir. Przelewy na telefon w BLIK-u mogą być realizowane do kwoty 5000 zł. Dotyczy to przelewów do innych banków. W Santanderze limit wynosi do 10 000 zł.
Jak zrobić przelew na telefon BLIK?
Otwórz aplikację Santander mobile. Wybierz 'Przelew na telefon’. Wybierz odbiorcę z listy kontaktów. Wpisz kwotę. Zatwierdź przelew w aplikacji.
- Rejestruj numer telefonu w systemie BLIK. Możesz wtedy odbierać i wysyłać przelewy na telefon.
Rodzaj przelewu na telefon BLIK | Maksymalna kwota |
---|---|
Do innego banku | 5000 zł |
W Santanderze | 10 000 zł |
Wypłata gotówki BLIKIEM z bankomatu
Możesz wypłacić pieniądze BLIKIEM z bankomatu. Wypłata odbywa się bez użycia karty. Wypłaty z bankomatów odbywają się błyskawicznie. Wypłata BLIKEM bez karty kosztuje 0 zł. Dotyczy to wszystkich bankomatów w Polsce oznaczonych logo BLIK.
Znajdź bankomat obsługujący BLIK. Wybierz opcję wypłaty BLIK. Bankomat poprosi o kod BLIK. Wygeneruj kod w aplikacji Santander mobile. Wpisz 6 cyfr na klawiaturze bankomatu. Zatwierdź transakcję w aplikacji mobilnej. Bankomat wypłaci gotówkę.
Czy mogę wpłacić pieniądze BLIKIEM?
Tak, niektóre bankomaty i wpłatomaty obsługują wpłaty BLIK. Sprawdź opcję wpłaty BLIK na ekranie urządzenia. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
Co to jest czek BLIK?
Czek BLIK to alternatywna metoda wypłaty bez kodu. Ma 9 cyfr. Wymaga ustawienia hasła do wypłaty. Możesz go przekazać innej osobie. Ona wypłaci pieniądze w bankomacie.
Bezpieczeństwo i limity BLIK w Santanderze
Korzystanie z usługi BLIK w banku Santander jest szybkie i bezpieczne. Kod BLIK jest jednorazowy. Ważny jest tylko 2 minuty. Transakcje zatwierdzasz w aplikacji mobilnej. To dodatkowa warstwa bezpieczeństwa.
Standardowy dzienny limit transakcji BLIK wynosi 10 000 zł. Limit dzienny w wielu bankach może się różnić. Jest możliwy do dostosowania w aplikacji. Warto korzystać z limitów i zabezpieczeń. Pomaga to chronić swoje środki.
- Zawsze sprawdzaj poprawność danych. Dotyczy to ekranu potwierdzenia transakcji. Zrób to przed zatwierdzeniem płatności.
- Ustaw limity płatności i alerty w aplikacji Santander mobile.
- Nie podawaj nikomu kodu BLIK.
- Zainstaluj program antywirusowy. Aktualizuj system operacyjny telefonu.
- Używaj biometrycznych metod autoryzacji. Zwiększa to bezpieczeństwo.
- Regularnie przeglądaj i ustawiaj limity BLIK.
Mając konto w Santander Bank Polska, możesz korzystać z wygodnych płatności mobilnych BLIK. Wystarczy, że będziesz mieć przy sobie telefon. Musisz mieć dostęp do internetu. Włączona aplikacja bankowa jest niezbędna.
BLIK a inne metody płatności
BLIK to jedna z wielu metod płatności mobilnych. Inne to Google Pay czy Apple Pay. BLIK wyróżnia się koniecznością generowania kodu. Lub autoryzacją w aplikacji przy płatnościach zbliżeniowych. Płatności kartą zbliżeniową przy użyciu NFC są szybsze. Jednak BLIK często uznawany jest za bezpieczniejszy. Każda transakcja wymaga potwierdzenia w aplikacji.
System BLIK w Polsce często współpracuje z kartami Mastercard. Umożliwia to płatności za granicą. Dotyczy to sklepów akceptujących MasterCard.
Podsumowanie
BLIK w Santander Bank Polska to nowoczesne rozwiązanie. Umożliwia szybkie i bezpieczne płatności. Możesz płacić online, w sklepach stacjonarnych i zbliżeniowo. Realizujesz przelewy na telefon. Wypłacasz gotówkę z bankomatów. Korzystanie z BLIK-a jest darmowe. Wymaga konta w Santanderze i aplikacji mobilnej. Aktywacja jest prosta. Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa i limitach. Dołącz do użytkowników BLIK. Ciesz się szybkim i bezpiecznym bankowaniem mobilnym.